Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Fiat 500

Διαβάστε επίσης

To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου της FCA προσφέρει 320 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σύμφωνα με τη Fiat, κατά το σχεδιασμό του Νέου ηλεκτρικού 500, οι μηχανικοί ξεκίνησαν από ένα λευκό χαρτί ώστε να έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή λύση για κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου.

Οι μπαταρίες λιθίου του Νέου 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και δίνουν αυτονομία έως 320χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το Νέο 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα. Και για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση,  με την έκδοση «la Prima» του ηλεκτρικού 500 να προσφέρεται με το σύστημα Easy Wallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.

fiat-500-ilektriko-2

Ειδικότερα το πρόγραμμα Sherpa, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να εξασφαλίσει ότι ο χρήστης θα φτάσει στον προορισμό του. Το πρόγραμμα Sherpa ενεργεί σε μεγάλο αριθμό στοιχείων του αυτοκινήτου ώστε μειώνοντας της κατανάλωση ενέργειας το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.

Το πρόγραμμα «Normal» προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα «Range» ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive», επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο. Ο κινητήρας έχει ισχύ 118 ίππων, προσφέρει τελική ταχύτητα 150χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 9 δλ. και στα 50χλμ./ώρα σε 3,1 δλ.

Επίσης, να σημειώσουμε πως το μίνι ιταλικό μοντέλο εξοπλίζεται με συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που το κατατάσσουν στο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Τέλος, η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται έχει αυξήσει το μήκος και το πλάτος κατά 6 εκατοστά και το μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

Παλαιότερα άρθρα: