Οι εκλογές βγάζουν έργα από το συρτάρι

Διαβάστε επίσης

Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης

Οι εκλογές βγάζουν πάλι απο το συρτάρι τρία νέα μεγάλα έργα που μπαίνουν σε τροχιά δημοπράτησης μέσα στον επόμενο μήνα, χωρίς όμως να είναι εξασφαλισμένο ότι η νέα απόπειρα θα οδηγήσει και στην υλοποίηση τους. Μαζί τους βγάζουν και νέα διόδια.

Πρόκειται για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλλι, τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και την ζεύξη της Σαλαμίνας. Έργα αξίας 1,5 δισ. ευρώ τα οποία θα αναζητηθούν από κοινοτικούς και ιδιωτικούς πόρους. Απο τις τράπεζες δηλαδή. Στις προηγούμενες απόπειρες δημοπράτησης των έργων αυτών πάντως, τράπεζες και κατασκευαστές δεν έδειξαν έμπρακτο ενδιαφέρον. Το υπουργείο Υποδομών όμως επιμένει και ενόψει και των εκλογών του Μαΐου μπαίνουν ξανά σε φάση δημοπράτησης.

Το αεροδρόμιο του Καστελλίου μπαίνει για δεύτερη φορά σε διαγωνισμό. Μάλιστα, ο πρώτος κηρύχθηκε άγονος μετά απο πέντε παρατάσεις. Αυτή τη φορά, το έργο ειναι μικρότερο σε μέγεθος άρα και σε κόστος. Ο προϋπολογισμός του είναι 700 εκ. ευρώ και προβλέπεται δάνειο απο την ΕΤΕπ και δάνεια των παραχωρησιούχων. Προβλέπεται ακόμα, οι παραχωρησιούχοι να εισπράττουν διόδια που θα μπουν στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και τα τέλη απο το υφιστάμενο αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, για μια πενταετία.

Εντός Απριλίου εξάλλου, μπαίνουν σε τροχιά δημοπράτησης και τα εξής έργα:

*Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας. Ένα πολύ σημαντικό και εμπορικό έργο αξίας 350 εκ. ευρώ που έχει πολλές ελπίδες να προκαλέσει ενδιαφέρον για τραπεζική χρηματοδότηση. Το περασμένο έτος, μετακινήθηκαν στη γραμμή Πέραμα – Παλούκια 11 εκατομμύρια επιβάτες και 4 εκατομμύρια οχήματα. Κίνηση μεγαλύτερη κι απο αυτή της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Το έργο δημοπρατείται για τρίτη φορά τον ερχόμενο Μάϊο.

*Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. Έργο αξίας 500 εκ. ευρώ. Θα λειτουργήσει ως ευρεία παράκαμψη της Αττικής για τις διαμπερείς μετακινήσεις.

Το έργο έχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον απο την άποψη ότι λειτουργεί ανταγωνιστικά τόσο της Αττικής Οδού, την οποία διαχειρίζεται η Ελάκτωρ, όσο και η Νέα Οδός την οποία διαχειρίζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τις δυο ηγέτιδες δυνάμεις των κατασκευών στην Ελλάδα να δίνουν μάχη για την ανάληψη του έργου.

Στο πακέτο των έργων θα μπεί και ένα μικρότερο έργο, αξίας περίπου 100 εκ. ευρώ. Πρόκειται για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας η οποία πάντως συναντά αντιδράσεις απο φορείς και κατοίκους του νησιού.

Παλαιότερα άρθρα: