Ταραμάς: Το σαρακοστιανό έδεσμα έχει πολλά οφέλη να σου προσφέρει

Διαβάστε επίσης

Η Σαρακοστή ξεκίνησε και ο ταραμάς είναι μια από τις δημοφιλέστερες τροφές που καταναλώνονται αυτή την εποχή, αφού μολονότι προέρχεται από αυγά ψαριού (σαν το χαβιάρι) είναι νηστίσιμος και αποτελεί ένα διατροφικό θησαυρό αν καταναλώνεται με μέτρο.

Τι είναι και ποια είναι τα είδη του

Ο ταραμάς είναι ουσιαστικά τα αβγά του μπακαλιάρου ή του κυπρίνου (αβγοτάραχο), τα οποία αφαιρούνται από το ψάρι, αλατίζονται και τοποθετούνται για ωρίμανση για κάποιες μέρες, ενώ στη συνέχεια ανακατεύονται μετά από κάποιες απαραίτητες διαδικασίες, δημιουργώντας τον γνωστό σε όλους μας ταραμά.

Στο εμπόριο θα βρείτε δύο είδη του, τον άσπρο και τον κόκκινο. Πρέπει να γνωρίζετε, όμως, ότι ο λευκός είναι ανώτερης ποιότητας και ότι ο κόκκινος παίρνει το χρώμα αυτό λόγω χρωστικών ουσιών που πρόσθεσαν οι παραγωγοί πρώτη φορά γύρω στη δεκαετία του ’50, προκειμένου να τον κάνουν πιο λαχταριστό για τον κόσμο – κάτι που πέτυχε, αφού οι περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τελικά τον κόκκινο. Στην πραγματικότητα, όμως, ο λευκός, εκτός του ότι είναι πιο αγνός, απαιτεί και λιγότερη ποσότητα για την παρασκευή ταραμοσαλάτας, οπότε το γεγονός ότι είναι ακριβότερος, αντισταθμίζεται ως ένα βαθμό.

Τα οφέλη

Το αβγοτάραχο ή ταραμάς αποτελεί μια σημαντική πηγή βιταμινών Α και D, μαγνησίου, ψευδαργύρου, φωσφόρου και καλίου. Η βιταμίνη Α βοηθάει στην υγεία των ματιών, τονώνει το ανοσοποιητικό και κάνει καλό στο δέρμα, η βιταμίνη D είναι σημαντική για την υγεία των οστών, όπως επίσης ο φώσφορος και το μαγνήσιο, ενώ ο ψευδάργυρος συντελεί στην καταπολέμηση λοιμώξεων ενισχύοντας το ανοσοποιητικό και το κάλιο βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει το πλεονάζον νάτριο, συντελώντας στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Συν τοις άλλοις, το ελαιόλαδο που προσθέτουμε στην ταραμοσαλάτα της χαρίζει μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία ωφελούν την καρδιά, ενώ το λεμόνι της προσδίδει βιταμίνη C, η οποία είναι αντιοξειδωτική και σημαντική βιταμίνη για το ανοσοποιητικό.

Προσοχή στις θερμίδες

Προτού, όμως, βιαστείτε να ακονίσετε τα μαχαιροπίρουνά σας και να καταναλώσετε τόνους ταραμοσαλάτας πιστεύοντας ότι το μόνο που σας χαρίζει είναι γεύση και οφέλη, πρέπει να προσέξετε τα εξής: το αβγοτάραχο είναι πλούσιο σε νάτριο, γι’ αυτό και θα πρέπει να γίνεται συνετά η κατανάλωση των εδεσμάτων που το περιέχουν, ειδικά απ’ όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπέρτασης. Ακόμη, έχει πολύ μεγάλη θερμιδική αξία, αφού τα 100 γραμμάρια ταραμά αποδίδουν περίπου 400 θερμίδες, ενώ το 1 κουταλάκι ταραμοσαλάτας «κρύβει» περισσότερες από 100 θερμίδες. Αν, μάλιστα, υπολογίσετε ότι θα την καταναλώσετε με ψωμί, η θερμιδική αξία του γεύματός σας θα «χτυπήσει» κόκκινο.

Παλαιότερα άρθρα: