Ανοίγουν τα malls στις «κόκκινες περιοχές»

Διαβάστε επίσης

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ με τα μέτρα που θα ισχύσουν από την Δευτέρα. Δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας των καταστημάτων σε διευρυμένο ωράριο 07.00 έως 20.30. Ανοιγουν τα malls στις «κόκκινες περιοχές» αλλά μόνο με click away.

Πράσινο φως για το άνοιγμα των εμπορικών κέντρων (mall), των εκπτωτικών καταστημάτων και των καταστημάτων που λειτουργούν ως shop in shop στις «κόκκινες περιοχές» δίνει το ΦΕΚ με τα μέτρα που θα ισχύσουν από Δευτέρα. Τα καταστήματα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν με τη μέθοδο του click away. Αντίθετα στις περιοχές που έχουν ενταχθεί στο «βαθύ κόκκινο» τα παραπάνω καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται ότι τα καταστήματα σε όλη τη χώρα (πλην Θεσσαλονίκης, Αχαϊας και Κοζάνης) έχουν τη δυνατότητα αν το επιθυμούν να λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο από τις 07.00 έως τις 20.30 από Δευτέρα έως Σάββατο.

Σημειώνεται επίσης ότι θα επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων εντός των αεροδρομίων της χώρας, σε όλες τις περιοχές. Επίσης τα σούπερ μάρκετ σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη και Αχαϊα δεν θα μπορούν να πωλούν, με εξαίρεση το ηλεκτρονικό εμπόριο, διαρκή καταναλωτικά αγαθά, όπως είδη ένδυσης, βιβλία, χαλιά, ΗΥ, περιφερειακά κ.ο.κ..

Οι περιορισμοί έχουν προκαλέσει μπαράζ αντιδράσεων. Οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς ανακοινώσουν πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματά τους ανά την επικράτεια, σε περιοχές αυξημένου και πολύ αυξημένου κινδύνου

To εμπόριο επανεκκινεί τη Δευτέρα, με την εξαίρεση των τριών περιοχών, αλλά οι προσδοκίες είναι χαμηλές, αν και επιχειρηματικοί φορείς επισημαίνουν την ανάγκη, κυρίως των μικρών καταστημάτων να ανοίξουν.

Όπως έγραψε το πρωί το Euro2day.gr με δεδομένο ότι πολλές επιχειρήσεις κάνουν στα εμπορικά κέντρα το 30-40% του τζίρου τους (και αυτά δεν ανοίγουν στην Αττική) και χάνουν άλλο 40% από το μοντέλο click away, κάποιοι κάνουν λόγο για πτώση περίπου 80% την πρώτη μέρα επανεκκίνησης της αγοράς, πάντα σε σύγκριση με την προ πανδημίας περίοδο.

Σε πολλές περιπτώσεις, εταιρείες που διατηρούν υψηλό στοκ εμπορευμάτων από την περσινή ανοιξιάτικη σεζόν, όταν άρχισε το πρώτο lockdown, προαναγγέλλουν εκπτώσεις, οι οποίες σύμφωνα με τον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου Πειραιά Θ. Καπράλο μπορεί να φτάσουν το 70%. Ωστόσο μεγάλες αλυσίδες που έχουν επενδύσει σε νέα συλλογή για την σεζόν άνοιξη – καλοκαίρι 2021 κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται. Επίσης για την εκποίηση εμπορευμάτων παλαιότερων σεζόν υπάρχουν τα outlet, αν και με τα σημερινά δεδομένα το Factory Outlet δεν έχει τις προδιαγραφές να ανοίξει.

Την ίδια στιγμή ο επιπλέον περιορισμός – πέρα από το ένα άτομο ανά 25 τ.μ. εμπορικού χώρου – για ανώτατο όριο 20 επισκεπτών ανά κατάστημα οδηγεί επιχειρηματίες με μεγάλα καταστήματα στην απόφαση να μην ανεβάσουν ρολά.

Στα διαδικαστικά υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τις αγορές τους, με τη μέθοδο click inside ή click away. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται ραντεβού, αποδεικτικό από το κατάστημα και sms στο 13032, μετά την αποστολή του οποίου οι καταναλωτές θα έχουν 3 ώρες στη διάθεσή τους για να διεκπεραιώσουν αγορές.

Παλαιότερα άρθρα: