Το εκκεντρικό είναι, όπως φαίνεται, αναπόσπαστο κομμάτι της τέχνης. Καλλιτέχνες με κρέατα πάνω στο σώμα τους, περίεργες ενδυμασίες, αλλά και ντραγκ σόου συναντούν άλλοτε θερμή υποδοχή και άλλοτε αποδοκιμασίες.
Τα τελευταία 25 χρόνια ο βρετανός καλλιτέχνης David Hoyle εμφανίζεται στη ντραγκ σόου σκηνή. Οι παραστάσεις του χαρακτηρίζονται από κάτι το ανομοιογενές, ενώ συνδέει το σατιρικό στοιχείο με το σουρεαλισμό και την άγρια φύση.
Όπως αναφέρει το in.gr, η δουλειά του Hoyle πραγματεύεται θέματα που αφορούν την Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα. Τα σόου του έχουν αφήσει εποχή στο Λονδίνο. Μέχρι και αποτελέσματα HIV τεστ έχει διαβάσει μπροστά στο κοινό.
Ο Hoyle είχε πέσει στην παιδική του ηλικία θύμα εκφοβισμού για την ομοφυλοφιλία του, πράγμα που τον οδήγησε σε διανοητική κατάρρευση στην ηλικία των 14. Ξεκίνησε, όμως, στις αρχές του ’90 να δίνει παραστάσεις σε γκέι club του Μάντσεστερ, και καλλιέργησε με τον καιρό ένα καλλιτεχνικό προφίλ που άκουγε στο όνομα «Η θεία David».
Αστείος, δυναμικός, «καλλιτέχνης της χρονιάς», μοντέρνος και ταλαντούχος, είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τον Dickie Beau. Στη ντραγκ τέχνη του «ζωντανεύει» φιγούρες όπως η Μέριλιν Μονρόε, ενώ ενσαρκώνει και φωνές που βρέθηκαν σε αρχεία ήχου. Ο συγχρονισμός των χειλιών του, όμως, με τις ηχογραφήσεις κλέβει την παράσταση.
Εκκεντρικός και ο αμερικανός καλλιτέχνης Ron Athey , που επικεντρώνεται στη γυμνή τέχνη και στο ρηξικέλευθο. Η δουλειά του εξερευνεί τις σχέσεις, τις επιθυμίες, τη σεξουαλικότητα και τις τραυματικές εμπειρίες. Το κοινό του έχει παρακολουθήσει να χύνεται αίμα καθώς βουρτσίζει τα μαλλιά του.
Από τον κατάλογο του εκκεντρικού δεν θα μπορούσε να λείπει η Κοντσίτα Βουρστ που έκλεψε την παράσταση και αναδείχθηκε νικήτρια της Eurovision, δίνοντας παράλληλα «φωνή» στη διαφορετικότητα.
Η Κοντσίτα από την Αυστρία είναι γεννημένη ως Τόμας Νόιβιρτ, το 1988, ενώ εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2011, στο ριάλιτι «Die große Chance». Πριν υιοθετήσει την drag queen περσόνα Κοντσίτα, ο Tom εργαζόταν ως διακοσμητής καταστημάτων.
Χάρισε την πρωτιά στην Αυστρία μετά από, περίπου, μισό αιώνα με «όπλο» της όχι τόσο το ίδιο το τραγούδι, αλλά με την εμφάνιση χάριν της οποίας τα στοιχήματα που την ήθελαν νικήτρια έπεσαν «βροχή».
Η νίκη της χώρισε το κοινό σε δύο στρατόπεδα. Υπήρχαν εκείνοι που μίλησαν για μια παρουσία που τόνισε τη δύναμη της ισότητας, ενώ άλλοι έκαναν λόγο για γελοία εμφάνιση.
Το «φαινόμενο» Κοντσίτα προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στους θρησκευτικούς κύκλους με τη ρωσική εκκλησία να τη χαρακτηρίζει «βδέλυγμα», λέγοντας ότι η νίκη της αποτελεί «ένα ακόμη βήμα προς την απόρριψη της χριστιανικής ταυτότητας του ευρωπαϊκού πολιτισμού».
«Ως ‘drag queen’ έχω μάθει πως δεν υπάρχουν κανόνες όσο αισθάνεσαι άνετα», είχε δηλώσει σε συνέντευξή της η Κοντσίτα
Τα διεθνή μέσα έχουν ξοδέψει μελάνι γράφοντας για την εμφάνισή της. Άλλοι δε ισχυρίζονται πως οι «μεταμφιέσεις» της Lady Gaga της χαρίζουν δημοσιότητα, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που μιλούν για το φαινόμενο του πυροτεχνήματος. Τη ξαφνική, δηλαδή, άνοδο μιας ακόμα ποπ σταρ που όμως δεν θα αργήσει να δει την κάθοδο.
Όπως και να έχει πάντως με τη Lady Gaga το ανιαρό «έρχεται» δύσκολα. Εκτός από κρέατα και διάφορα άλλα εκκεντρικά «ρούχα της, είχε αναχωρήσει από το ξενοδοχείο, όπου διέμεινε στην Ελλάδα, για τη συναυλία στο ΟΑΚΑ με μια εμφάνιση που θύμιζε ελαφρώς αρχαία θεά: φορούσε μια περίεργη τιάρα στο κεφάλι της, ένα λευκό φόρεμα.
Δείτε τις ΦΩΤΟ: