Bugatti Airscoop: Το ταχύτερο, ελαφρύτερο και πιο ακραία καινοτόμο μοντέλο της εταιρείας

Διαβάστε επίσης

Μία από αυτές τις καινοτομίες είναι αυτό που η Bugatti αποκαλεί Dimple Airscoop. Από τις αρχές του 2020, ο νεαρός μηχανικός Nils Ballerstein ετοιμάζει ένα πρόγραμμα διδακτορικής διατριβής για την ανάπτυξη μιας ειδικής εξωτερικής επιφάνειας για το τμήμα Νέων Τεχνολογιών της Bugatti, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Bolide.

Ο Ballerstein ανακάλυψε επίσης τις νέες δαγκάνες φρένων τρισδιάστατης εκτύπωσης της Bugatti, κατασκευασμένες από τιτάνιο, που ψύχονταν καθώς το νερό ρέει μέσα τους. Για να βελτιώσει τη μεταφορά θερμότητας και τη διασπορά της, πρόσθεσε ένα ειδικό υλικό μέσα στα κανάλια των φρένων. Αυτή η απλή λύση μείωσε τη θερμοκρασία των δαγκάνων στο σύστημα πέδησης. Εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα, στη συνέχεια αναρωτήθηκε αν το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί με τη ροή αέρα.

Η Bugatti παρομοιάζει αυτόν τον μοναδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό με μια μπάλα του γκολφ, όπου οι ουλές στην επιφάνεια ελαχιστοποιούν τη μεταφορά αέρα που επιτρέπει στη μπάλα να ταξιδεύει ταχύτερα δύο φορές περισσότερο, σε σύγκριση με την ίδια μπάλα του γκολφ χωρίς αυτές. Ο ίδιος, αφού ολοκλήρωσε τη διατριβή του, παρέμεινε στη Bugatti προκειμένου να εφαρμόσει την πρωτοποριακή ιδέα του στη Bolide.

Η τελευταία διαθέτει ένα ειδικό εξωτερικό τμήμα που βελτιστοποιεί την ενεργή ροή του αέρα. Όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε χαμηλές ταχύτητες, η επιφάνεια παραμένει ομαλή, αλλά σε υψηλές ταχύτητες μια σειρά από 60 “λακκάκια” εκτείνονται με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής του hypercar. Σε πολύ υψηλές ταχύτητες μειώνεται αποτελεσματικά η αντίσταση αέρα, με ευμενή αποτελέσματα στη συμπεριφορά και την κατανάλωση. Όπως δηλαδή συμβαίνει με την ενεργή πίσω πτέρυγα στις Veyron και Chiron, που μπορεί να ανοίξει και να κλείσει μέσα σε δέκατα του δευτερολέπτου ώστε να συμμορφωθεί με τη ροή του αέρα.

Η Bugatti ισχυρίζεται ότι αυτή η απλή σχεδιαστική καινοτομία μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 10% και αυξάνει την κάθετη δύναμη κατά 17%, ενώ βελτιστοποιεί επίσης τη ροή αέρα στην πίσω πτέρυγα. Η τελευταία παράγει 3.968 κιλά downforce, ενώ η εμπρός 1.763 κιλά αντίστοιχα. Εκτός από τη μείωση της οπισθέλκουσας, τα ειδικά αυτά λακκάκια βελτιώνουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου. Όπως προείπαμε.

Χάρη στο προηγμένο aero kit και τον αναβαθμισμένο quad-turbo W16 8,0 λίτρων που παράγει 1.825 ίππους, η Bolide μπορεί να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 2,17 δευτερόλεπτα και να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 500 km/h σε προσομοιωμένες δοκιμές. Με αυτό το δυσθεώρητο επίπεδο απόδοσης και επιδόσεων, η Bolide μπορεί να γυρίσει το Le Mans σε 3:07.1 λεπτά και να καλύψει το Nurburgring Nordschleife σε 5:23.1 λεπτά. Προς το παρόν, η Bolide αποτελεί ένα μοναδικό πρωτότυπο, αλλά μπορείτε να την οδηγήσετε εικονικά στο παιχνίδι CSR Racing 2.

Παλαιότερα άρθρα: