Cesare Baldrighi: «Οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας της Grana Padano DOP»

Διαβάστε επίσης

Μπορεί η Grana Padano DOP να μην μετρά ούτε μια δεκαετία από την είσοδό της στην ελληνική αγορά, ωστόσο βρίσκεται ήδη ψηλά στις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού.

Τι είναι, όμως, αυτό που καθιστά το συγκεκριμένο τυρί τόσο ξεχωριστό; Πού βασίζεται η συνταγή του; Πόσο αγαπητό είναι στις άλλες χώρες -εκτός Ιταλίας και Ελλάδας;

Επικοινωνήσαμε με τον Cesare Baldrighi, πρόεδρο της Latterie Cremona (Γαλακτοκομεία της Κρεμόνα) PLAC και της Origin www.origin-italia.it (κοινοπραξία για την προστασία και την ενίσχυση των ιταλικών γεωγραφικών ενδείξεων) προκειμένου να μας λύσει τόσο τις παραπάνω απορίες όσο και όποιες άλλες μας δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της κουβέντας σχετικά με το ιταλικό τυρί που έχει κατακτήσεις τις κουζίνες μας.

Κύριε Baldrighi, η Grana Padano DOP έχει σχεδόν 1000 χρόνια ιστορίας. Πώς έχει μετεξελιχθεί μέσα στην πορεία των χρόνων και ποια χαρακτηριστικά της έχει κρατήσει αναλλοίωτα;

Η Grana Padano DOP δεν έχει αλλάξει πολύ τους τελευταίους 11 αιώνες: διατηρεί τη σχέση της με τις παραδόσεις και την αρχική συνταγή. Ωστόσο το μέγεθος της κάθε ρόδας έχει αυξηθεί – από 30 κιλά που ζύγιζε παλιότερα η κάθε ρόδα, σήμερα παράγεται στα 38-40 κιλά, κυρίως για να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι ανάγκες και η ζήτηση της αγοράς.

Από παραγωγικής άποψης, οι τυροκόμοι των τελευταίων αιώνων έφτιαχναν μόνο μία ρόδα τυριού από κάθε λέβητα. Σήμερα παράγονται δύο ρόδες τη φορά, οι οποίες έχουν ακριβώς το ίδιο σχήμα και μέγεθος. Επίσης έχει αλλάξει και ο τρόπος θέρμανσης του λέβητα, καθώς από τη ζωντανή φλόγα περάσαμε στον ατμό. Το αποτέλεσμα βέβαια είναι πάντοτε ένα εξαιρετικά εύγευστο τυρί.

Ποιες χώρες εκτός Ιταλίας κάνουν τις μεγαλύτερες εισαγωγές της Grana Padano DOP και ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι που το συγκεκριμένο τυρί είναι τόσο γνωστό διεθνώς;

Οι μεγαλύτερες αγορές εκτός Ιταλίας για το τυρί ως ποικιλία είναι οι Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία. Για την Fattorie Cremona όμως, η Ελλάδα είναι η νούμερο ένα χώρα μαζί με την Ισπανία. Η ευελιξία του τυριού, η θρεπτική του αξία, η πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και λακτόζη, σε αντίθεση με την υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και μέταλλα, το καθιστούν κατάλληλο για όλους μας ασχέτως της διατροφής που χρειάζεται ή επιλέγει. Αυτοί είναι οι βασικοί παράγοντες της επιτυχίας του Grana Padano DOP.

Ποιο είναι το προφίλ του καταναλωτή που χρησιμοποιεί στην κουζίνα του την Grana Padano DOP; Πώς έχουν αλλάξει τα χαρακτηριστικά του μέσα στην πορεία των χρόνων;

Η Grana Padano DOP είναι ένα κλασικό συστατικό της κουζίνας, ειδικά για ζυμαρικά, σαλάτες και σάλτσες. Παρατηρούμε ότι αρέσει σε όλους τους καταναλωτές, γιατί γίνεται άμεσα μέρος οποιασδήποτε συνταγής, από τα πιο καθημερινά σπιτικά πιάτα έως τις πιο εξελιγμένες προτάσεις από βραβευμένους σεφ ανά τον κόσμο. Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει μια καλή και γευστική συνταγή με την Grana Padano DOP.

Πόσο εύκολη ήταν η αποδοχή της Grana Padano DOP από το ελληνικό κοινό, με δεδομένο πως η Ελλάδα έχει τη δική της παράδοση στα τυριά;

Η Fattorie Cremona ήρθε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2014 μέσω της Simba Sales. Η είσοδος στην αγορά ήταν εξαρχής πολύ ικανοποιητική, λόγω της υψηλής ποιότητας παραγωγής. Υπάρχει μία σταθερά ανοδική πορεία όλα τα χρόνια και αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με τις περισσότερες εταιρείες χονδρεμπορίου τροφίμων, που απευθύνονται στο Food Service HORECA, καθώς υπάρχει και θετική παρουσία στον χώρο των Super Market. Το ελληνικό κοινό έχει εκπαιδευτεί εδώ και χρόνια στις ιταλικές γεύσεις και μάλιστα πλέον τις αποζητά συχνά. Δεν θεωρώ ότι η ιταλική παράδοση βρίσκεται σε καμία περίπτωση απέναντι από την ελληνική. Ίσα ίσα, συνυπάρχουν αρμονικά προσφέροντας στον καταναλωτή ακόμη μεγαλύτερο εύρος γεύσων και επιλογών.

Υπάρχουν στοιχεία για τις πωλήσεις της Grana Padano DOP στην Ελλάδα; Πώς σχετίζονται με τα αντίστοιχα στοιχεία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Η παρουσία της Grana Padano DOP ελληνική αγορά έχει αναπτυχθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, κυρίως χάρη στις πολλαπλές δράσεις για την εισαγωγή της Grana Padano DOP και των διακριτικών χαρακτηριστικών της στην καθημερινότητα του καταναλωτή. Στόχος μας είναι να αποκτήσει ο καταναλωτής μία πολιτιστική σχέση με το συγκεκριμένο προϊόν. Έτσι μέσα από την παρουσία στην αγορά, την τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκπαιδεύουμε το κοινό για την Grana Padano DOP, τις διαφορετικές ωριμάνσεις της και τις υγιείς ιδιότητές της.

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα μαζί με την Ισπανία στη λίστα εξαγωγών μας – η Fattorie Cremona έχει πουλήσει από τις αρχές του 2020 περίπου 200 τόνους Grana Padano DOP, που σημαίνει 5.250 ρόδες τυριού περίπου. Είμαστε πολύ περήφανοι για την τόσο ευρεία διανομή και παρουσία στην ελληνική αγορά και το food service – HORECA. Με αργά βήματα ξεκινάμε και την εισαγωγή της μάρκας μας στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Ποια χαρακτηριστικά της ελληνικής κουζίνας ταιριάζουν περισσότερο στην Grana Padano DOP και πώς το συγκεκριμένο τυρί βοηθά στην ανάδειξή τους;

Η ελληνική και η ιταλική κουζίνα ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία της Μεσογειακής, οπότε τα δάνεια γεύσεων, αν μπορούμε να τα ονομάσουμε έτσι, είναι ένα θεμιτό φαινόμενο! Αντικαθιστώντας το τυρί σε μία κλασική συνταγή της ελληνικής κουζίνας με Grana Padano DOP, αμέσως θα δώσει στο πιάτο ένα νέο γευστικό αποτέλεσμα, μία άλλη αίσθηση. Σίγουρα, η μαγειρική έχει κάποιους κανόνες, αλλά η γεύση εξελίσσεται με τη φαντασία. Σας καλώ να προσθέσετε Grana Padano DOP σε όποιο πιάτο θεωρείτε ότι ταιριάζει και να δοκιμάσετε αυτή την νέα γεύση που θα προκύψει.

Μέχρι που μπορεί να φτάσει η Grana Padano DOP; Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την επόμενη μέρα;

Ο κύριος στόχος είναι να ενημερώσουμε τους ανθρώπους για το τυρί, την ιδιαίτερη γεύση και τα θρεπτικά συστατικά του, ως ένα απαραίτητο μέρος της καθημερινής μας διατροφής, ειδικά σε εκείνες τις χώρες, όπου η χρήση και η κατανάλωση τυριού είναι ακόμα πολύ χαμηλή, όπως η Ασία και η Αφρική.

Πηγή: insider.gr

Παλαιότερα άρθρα: