Εθνική – Εγνατία, πανάκριβες και προβληματικές

Διαβάστε επίσης

Όσοι έτυχε να ταξιδέψουν τον Αύγουστο στην Εθνική προς τη βόρειο Ελλάδα και την Εγνατία, θα είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι ήταν ουσιαστικά άδειες. Η κίνηση ακόμη και των φορτηγών ήταν ελάχιστη. Μια εικόνα που καταμαρτυρεί το απύθμενο βάθος της ύφεσης και της απουσίας ρευστότητας. Θα είχαν όμως επίσης την ευκαιρία, σε πολλά σημεία όπου υπάρχει ορατότητα, να δουν στην παλιά εθνική οδό και στο παλιό δρόμο Ξάνθης-Αλεξανδρούπολης πάρα πολλές νταλίκες και ιδιωτικά αυτοκίνητα να κινούνται.

Η εξήγηση είναι απλή. Η Εθνική και η Εγνατία είναι πανάκριβες και όχι μόνο, είναι προβληματικές. Όταν χρειάζεσαι 30 ευρώ για ΙΧ για να διασχίσεις τη χώρα συν τη βενζίνη, ίσως συμφέρει να ανεβάσεις το αυτοκίνητο στο τρένο. Τα διόδια χωρίς λογική (1,20-3,10!… ευρώ) απόστασης, αλλά μόνο με τη λογική του τιμαρίου του κατασκευαστή. Ο οδηγός δεν πληρώνει με το χιλιόμετρο, αλλά με το τιμάριο. Έτσι, το αυτοκίνητο υποχρεώνεται να σταματάει συχνά και να προκαλείται εκνευρισμός. Πολλά διόδια είναι και άβολα, καθώς είναι 2,45 ευρώ, ή 2,55 ευρώ…. με αποτέλεσμα ο οδηγός να σκέπτεται αν το «κράτος» του κάνει πλάκα.

Δεύτερον, πόσο πληρώσαμε αυτές τις άθλιες κατασκευές που ανήκουν και στα ευρωπαϊκά δίκτυα; Διότι στη Γερμανία οι δρόμοι είναι αλφάδι και μονόχρωμοι. Εδώ είναι όλο λακούβες και μπαλώματα, ο μισός δρόμος είναι φρέσκος με μαύρο χρώμα, ο άλλος μισός πρασινωπός ή γκρι και όλοι φυσικά έχουν κάτι μαύρες γραμμές σαν χυμένη πίσσα ή έχουν κάτι φαρδιές μαύρες γραμμές σαν να πέρασε με σλάλομ μία νταλίκα με λάστιχα βουτηγμένα στη βρώμα.

Τρίτον, είναι δυνατόν να μην υπάρχουν βενζινάδικα επί της Εγνατίας; Πώς τα καταφέρατε έτσι; Είναι η διαπλοκή των χωριανών που έχουν τα βενζινάδικα στα χωριά; Πώς έγινε αυτή η γκάφα; Σημειώνω πάντως ότι τα πάρκινγκ για τις νταλίκες με την τουαλέτα και το περίπτερο για να κάτσει ο οδηγός και να φάει το κολατσιό του είναι καλά.

Τέλος πάντων. Τα διόδια πρέπει να ενοποιηθούν σε 3-5 σημεία μέχρι τα τουρκικά σύνορα. Πρέπει να μειωθούν αισθητά και βέβαια, πρέπει να επαναξιολογηθούν όλες οι συμβάσεις και το τελικό κόστος τους με βάσει το κόστος του τρέχοντος χιλιομέτρου στη Γερμανία. Οτιδήποτε παραπάνω μάλλον αποτελεί προϊόν διαπλοκής, κλοπής δημοσίου χρήματος και κακοδιαχείρισης. Έτσι, θα αλλάξουν και οι συμβάσεις της απρπαχτής…

Παλαιότερα άρθρα: