Η Ολυμπία Οδός, μπροστά από τις εξελίξεις

Διαβάστε επίσης

Το υπουργείο Υποδομών, διαπιστώνοντας πως ο χειμώνας πλησιάζει απειλητικά και τα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν νέες πλημμύρες στους κεντρικούς οδικούς άξονες και διακοπή κυκλοφορίας, αποφάσισε την απευθείας ανάθεση αντιπλημμυρικών έργων στην ευρύτερη περιοχή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας – Κορίνθου στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός.

Βασικός στόχος των έργων θα είναι να «προστατευθεί» ο αυτοκινητόδρομος από τις πλημμυρικές ροές, αλλά και να ομαλοποιηθεί η παροχέτευση του νερού από τον δρόμο προς τη θάλασσα.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης την προηγούμενη Παρασκευή έλαβε την πρώτη από τις σχετικές αποφάσεις, η οποία αφορά την ευρύτερη περιοχή του τμήματος Ελευσίνας – Κορίνθου. Ορισμένα από τα έργα, μάλιστα, όπως στα διόδια της Ελευσίνας, ξεκίνησαν ήδη από τη Δευτέρα.

Με την απόφαση η κοινοπραξία έλαβε εντολή να προχωρήσει στις οριστικές μελέτες των έργων και διευκρινίζεται ότι το έργο θα κατασκευαστεί από τον παραχωρησιούχο, με το Δημόσιο να αναλαμβάνει το κόστος.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι επεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε επτά σημεία:

στο ύψος του 23ου χλμ. (επί της νέας εθνικής οδού, στην περιοχή της Ελευσίνας),

την περιοχή περί τον κόμβο Θηβών,

στην περιοχή ανάντη των πρώτων 25 χλμ. του έργου (ξεκινώντας από το σημείο «συνάντησης» με την Αττική Οδό),

στο 26ο χλμ. (περιοχή διοδίων Ελευσίνας) και

στην περιοχή που κάηκε πρόσφατα, από Πανόραμα Κινέτας έως Αγίους Θεοδώρους (52ο – 70ό χλμ.).

Τέλος, σε δύο ρέματα: στο ρέμα «Γιώργου» (32ο χλμ.) και στο «Κουλουριώτικο Μονοπάτι» (35ο χλμ.).

«Πρόκειται για σημεία που επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια και τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου», δήλωσε μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας. «Για παράδειγμα στην περιοχή της Κινέτας, η οποία κάηκε το καλοκαίρι, υπήρξε σημαντικό πρόβλημα με τις έντονες βροχοπτώσεις στα τέλη του Σεπτέμβρη. Το νερό κατέβαινε μέσα στην εθνική οδό και κατόπιν στον αυτοκινητόδρομο άναρχα, μέσα από πολλά μικρά ρέματα.

Η μελέτη μας, λοιπόν, θα αφορά πώς θα συγκεντρωθούν οι ροές του νερού και πώς θα διοχετευθούν προς τη θάλασσα. Σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα ξεκινάει σε απόσταση από τον αυτοκινητόδρομο. Για παράδειγμα, στα δύο ρέματα θα αναλάβουμε τον καθαρισμό, το άνοιγμα της διατομής και τη διευθέτησή τους, όπου χρειάζεται». Μετά την κατασκευή τους, τα έργα θα παραδοθούν στο Δημόσιο, ενώ ο παραχωρησιούχος θα φέρει ευθύνη για τη λειτουργία τους για μια διετία, όπως στα «κλασικά» δημόσια έργα.

Παλαιότερα άρθρα: