IAG: Απίθανο να ανακάμψουν τα αεροπορικά ταξίδια

Διαβάστε επίσης

Ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Λούις Νταλέγκο, ο ποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του τον Σεμπτέμβριο, εκτιμά ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια είναι απίθανο να ανακάμψει πλήρως πριν από το 2023.

Για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, ο όμιλος κατέγραψε ζημιά προ φόρων στα 5,6 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το κέρδος του 1,8 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο κατά το περσινό έτος.

Ο ίδιος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον αρνητικό αντίκτυπο του Covid-19 και στα αναποτελεσματικά μέτρα των κυβερνόντων, οι οποίοι διαρκώς μεταβάλλουν τα περιοριστικά μέτρα.

Επίσης, τόνισε πως : «H οδηγία καραντίνας 14 ημερών λειτουργεί ανασταλτικά στην απόφαση των ταξιδιωτών που έρχονται από το εξωτερικό, δημιουργώντας κλίμα αβεβαιότητας και για εκείνους, αλλά και για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς δυσκολεύουν τον αποτελεσματικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων μας».

O όμιλος αεροπορικών εταιρειών IAG, δήλωσε ότι τα κρατικά προγράμματα και οι αναμενόμενες περικοπές θέσεων εργασίας συνέβαλαν στη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους το τρίτο τρίμηνο του 2020, δίνοντας ώθηση στη μητρική της, British Airways να διαχειριστεί τις οικονομικές ζημιές που προέκυψαν από τις αλλεπάλληλες αναστολές ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ ταυτόχρονα δεν βλέπει σημάδια ανάκαμψης στο άμεσο μέλλον.

Ο όμιλος, ο οποίος έχει υπό την ιδιοκτησία του επίσης τις Iberia, Vueling και Aer Lingus, μείωσε το κόστος κατά 54% στα 205 εκατ. ευρώ την εβδομάδα, ενώ δεν πρόκειται να ακολουθήσει την προβλεπόμενη καθοδήγηση για τα κέρδη μέχρι το τέλος του έτους.

Η αναζωπύρωση των μολύνσεων από Covid-19 πολλαπλασιάζονται μέρα με τη μέρα, ειδικά τη χειμερινή περίοδο, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες να αποσύρουν τα σχέδια χωρητικότητας και αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους ώστε να μειώσουν τα έξοδα.

Όπως δήλωσε η IAG το δ΄ τρίμηνο δεν θα πραγματοποιήσει πτήσεις περισσότερο από το 30% της χωρητικότητάς της, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, χαμηλότερη από την προηγούμενη καθοδήγησή της μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ έχει ήδη μειώσει περίπου 10.000 θέσεις εργασίας στην British Airways και την Aer Lingus, μειώνοντας παράλληλα το κόστος των προμηθειών της.

Η εταιρεία ανέφερε ζημιές ύψους 1,9 δισ. ευρώ για το γ΄ τρίμηνο, με τα έσοδα να πέφτουν κατά 83%, παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να παραμένει καλά κεφαλαιοποιημένη με ρευστότητα 9,3 δισ. ευρώ.

Παλαιότερα άρθρα: