La Casa de Papel – Netflix: Μετά από 4 κύκλους της σειράς-κόλλημα, έχουμε και λέμε…

Διαβάστε επίσης

Tι αποκλείεται να σκεφτείς όταν κάνεις τη ληστεία του αιώνα και οι σφαίρες σφυρίζουν πάνω από το κεφάλι σου λίγο πριν συμβεί το μοιραίο; Αν έβγαλες τα σκουπίδια. Και το σεξ. Το δεύτερο σίγουρα δεν ισχύει στο Casa de Papel. Μάλλον ούτε και το πρώτο.

Για να λέμε την αλήθεια, πολλά δεν μπορούν να συμβούν στο ισπανικό σίριαλ του Netflix αλλά ποιος νοιάζεται για την αληθοφάνεια όταν η μία ανατροπή διαδέχεται την άλλη και η καταιγιστική δράση εξισορροπεί το ανελέητο βούλιαγμα στον καναπέ. «Αρκεί μια στιγμή για να πάνε όλα κατά διαόλου» ακούγεται η σέξι φωνή της Τόκιο που εκτός των άλλων στη σειρά έχει και ρόλο αφηγήτριας. Την ίδια στιγμή ένα λούτρινο αρκουδάκι προσγειώνεται στο πάτωμα και…ΜΠΟΥΜ. Ολοι τρέχουν να σώσουν τη Ναϊρόμπι που έχει φάει σφαίρα στον πνεύμονα από ελεύθερους σκοπευτές της αστυνομίας.

ια τους αμύητους -αλήθεια υπάρχουν τέτοιοι ανάμεσά μας;- όλοι οι ληστές/ήρωες φέρουν ονόματα πόλεων κι ο ένας μετά τον άλλο κρασάρει από νεύρα ή από έρωτα ενώ την ίδια στιγμή στήνεται η μεγαλύτερη ληστεία ever στην Εθνική τράπεζα της Ισπανίας μετά την επιτυχή κατάληξη στο Νομισματοκοπείο της χώρας. Τότε την σκαπούλαραν (στους δύο πρώτους κύκλους της σειράς) αλλά η κωλοφαρδία δεν είναι δεδομένη (στους δύο επόμενους), κυρίως όταν οι ήρωες μπουρδουκλώνονται συνεχώς ερωτικά κι αντί να έχουν το νου τους στο χρυσό γίνονται drama queen από την καψούρα. Με πρώτον και καλύτερο τον καθηγητή, τον εγκέφαλο της «Τέλειας Ληστείας» που ενώ μέσα στη τράπεζα γίνεται το έλα να δεις, εκείνος θρηνεί για τον (σκηνοθετημένο θάνατο) της αγαπημένης του Ρακέλ, πρώην επιθεωρήτριας και νυν λησταρχίνας που έπεσε στα χέρια της αστυνομίας.

Και κάπως έτσι ξετυλίγεται το κουβάρι του τέταρτου κύκλου της σειράς-κόλλημα του netflix που παρά την ελληνική απόδοση του τίτλου της, είναι ό,τι θες, εκτός από «Τέλεια Ληστεία». Είναι ίσως αυτή η κραυγαλέα ατέλεια στα όρια της κουλοσύνης της σειράς, τόσο σε επίπεδο σεναριακό όσο και σε αληθοφάνεια δράσης που τελικά αντί να δυσανασχετήσεις όπως θα ήταν το λογικό, ψήνεις έναν ακόμα κουβά με ποπ κορν και στήνεσαι για τη συνέχεια. Θες τα νεύρα μας λόγω της παρατεταμένης καραντίνας; Θες ότι όλοι οι ήρωες με τα ονόματα πόλεων καταρρέουν σαν χτυπημένοι από κορωνοϊό; Θες ότι το γλεντάνε το κρεβάτι τους λίγο πριν καταλήξουν στο φέρετρο; Ολα αυτά μαζί (κι ίσως ακόμα κάποια κοντινά πλάνα των πρωταγωνιστών σε φάση ονείρωξης) έκαναν το Casa de Papel όχι απλά παγκόσμιο hit, αλλά παγκόσμιο κίνημα.

Τώρα το πώς ένα μελόδραμα στα όρια της σαπουνόπερας λανσαρίστηκε ως το λάβαρο του επαναστατικού πόπολο που υψώθηκε ενάντια στα καπιταλιστικά σύμβολα (βλέπε τράπεζα) είναι ένα θέμα που επιδέχεται πληθώρα ερμηνειών, με πρώτη και καλύτερη την εκδίκηση (από τον καναπέ) του μέσου δανειολήπτη. Οπως και να’ναι, οι ληστές/ήρωες έχουν τα κατάλληλα προσόντα (φωτογένεια και σεξαπίλ) να πάρουν με το μέρος τους εκατομμύρια συνδρομητές του netflix που αν και θα θελαν δεν μπορούν να κάνουν ούτε ληστεία, ούτε καν σεξ. Πόσο μάλλον και τα δύο ταυτόχρονα. Παράδειγμα: Η Τόκιο (κατά κόσμο Ούρσουλα Κορμπερό). Με ύψος μόλις 163 εκατοστά, ήδη από τον πρώτο κύκλο η 30χρονη Ισπανίδα με το εξαίρετο μείγμα παιχνιδιάρικης αθωότητας και επικίνδυνης σεξουαλικότητας έσυρε τον κύκλο των ερωτικών περιπτύξεων που αφενός θα προσέθεταν το απαραίτητο αλατοπίπερο στη δράση κι αφετέρου θα χρησίμευαν ως κίνητρο -συνήθως καταστροφικό- για την εξέλιξη της πλοκής.
Οι καλοσχηματισμένοι γλουτοί της αφού μάγεψαν τον «Ρίο» και προκάλεσαν ένα σωρό μπερδέματα μεταξύ ληστών/προφέσορα/ διαδικτύου κατέληξαν στον τέταρτο κύκλο προδομένοι αλλά επουδενί ηττημένοι. Ο ψυχάκιας επικεφαλής της προσωπικής φρουράς του τραπεζίτη, Γκαντία που την κρατάει όμηρο στο panic room της τράπεζας κι έχοντας μόλις επιβιώσει από χειροβομβίδα(!), πέφτει σαν χάννος στα δίχτυα της κι ενώ απέξω γίνεται ο μαύρος χαμός. Εχει στο μεταξύ προηγηθεί η χειρουργική επέμβαση στον πνεύμονα της Ναϊρόμπι που έκανε η Τόκιο μέσω τηλεδιάσκεψης με γιατρό-κονέ του προφέσορα, με τόση ευκολία σα να σπάει σπυράκι ακμής. Η δε Ναιρόμπι λίγο μετά θέλει να αρραβωνιαστεί τον Μπογκοτά, ο Ντένβερ ανησυχεί μήπως η Στοχόλμη τον απατά με τον Ρίο αλλά κρατιέται να μην ενδώσει στη Τόκιο και ο Παλέρμο -μέσα από ανελέητα πιο βαρετά δεν έχεις flash back- βασανίζεται για τον ανέλπιστο έρωτά του με τον πρόωρα χαμένο Βερολίνο. Ο οποίος περιττό να πούμε μέχρι τον τρίτο κύκλο πηδούσε στον αέρα – από κάθε άποψη. Και μέσα σε όλον αυτό τον ορυμαγδό από σεξ, πιστολίδι και αλμοδοβορικά συναισθηματικά σούρτα φέρτα, έχουμε και τον τσαρλατάνο Αρτουρίτο, ο γνωστός σε όλους μας τσάτσος της διπλανής πόρτας που ενώ είναι όμηρος και πέφτουν βόμβες, καταφέρνει να βιάσει με δόλο την αθώα τραπεζικό.

Όλα τα παραπάνω είναι κάποια μόνο μικρά, τοσοδούλικα περιστατικά από το μεγάλο έπος της πιο σουρεαλιστικής ληστείας που έχουμε δει ποτέ σε σίριαλ και κρατηθήκαμε να μην πετάξουμε αβγά στην οθόνη. Δεν αντέξαμε, δυστυχώς να κρατηθούμε στο τέλος του τέταρτου κύκλου. Η αναμονή για τον επόμενο μας έσπασε τα νεύρα.

Πηγή: protothema.gr

Παλαιότερα άρθρα: