Μπιλ Γκέιτς: Πώς μπορούμε ως πολίτες να βοηθήσουμε στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Διαβάστε επίσης

Ο Μπιλ Γκέιτς στο νέο του βιβλίο στο οποίο καταπιάνεται με την κλιματική αλλαγή, δίνει συμβουλές στους πολίτες για το τι να κάνουν ώστε να βοηθήσουν με την καταπολέμησή της.

Σε αυτό έχει αφιερώσει ένα κεφάλαιο μέσω του οποίου εξηγεί στους πολίτες πως μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο σε ένα θέμα το οποίο ναι μεν είναι κυβερνητικό, ωστόσο οι πολίτες μπορούν να το επηρεάσουν με τη συμπεριφορά τους.

Ο ιδρυτής της Microsoft εξηγεί ότι οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται ότι θα πρέπει να οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ή θα πρέπει να σταματήσουν την κρεατοφαγία επειδή η παραγωγή ενός κρεατικού σκευάσματος επιβαρύνει με την ενέργεια που καταναλώνεται το κλίμα, ωστόσο κατά τον ίδιο η λύση δεν είναι αυτή, αλλά να βρεθεί το ενεργειακό σύστημα που θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα είναι από τα κυρίαρχα στην ατζέντα των πολιτικών, όμως δεν είναι το μοναδικό, αφού έχουν να λύσουν προβλήματα όπως η εκπαίδευση, οι θέσεις εργασίας, η εξωτερική πολιτική και φυσικά η πανδημία.

Στη συνέχεια προτρέπει τους πολίτες να έχουν ενεργό ρόλο αφού οι πολιτικοί τους πάντα ακολουθούν τους ψηφοφόρους τους, τονίζοντας ότι «οι εκλεγμένοι αξιωματούχοι θα υιοθετήσουν συγκεκριμένα σχέδια για την κλιματική αλλαγή εάν το ζητήσουν οι ψηφοφόροι τους. Χάρη στους ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο, δεν χρειάζεται να δημιουργήσουμε ζήτηση: Εκατομμύρια άνθρωποι ήδη ζητούν δράση. Αυτό που πρέπει να κάνουμε, ωστόσο, είναι να μετατρέψουμε αυτές τις εκκλήσεις για δράση σε πίεση που ενθαρρύνει τους πολιτικούς να κάνουν τις σκληρές επιλογές και αντισταθμίσεις που απαιτούνται για να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις τους για μείωση των εκπομπών».

Ο Μπιλ Γκέιτς ενθαρρύνει τους πολίτες να πιέσουν μέσω τηλεφώνων, επιστολών και συνεχών «ενοχλήσεων» σε δημαρχεία. Τονίζει ότι τα τηλέφωνα και οι επιστολές ακούγονται παλιομοδίτικα, ωστόσο έχουν απήχηση στους αξιωματούχους και ενθαρρύνει τους πολίτες να ενημερωθούν ώστε να ζητάνε στοχευμένες αλλαγές και όχι αόριστα δράσεις κατά της κλιματικής αλλαγής.

Ακόμα τονίζει ότι οι πολίτες θα πρέπει να δουν το θέμα και τοπικά τονίζοντας ότι πολλές αποφάσεις λαμβάνονται σε πολιτειακό ή και τοπικό επίπεδο από κυβερνήτες και δημοτικά συμβούλια. Σε αυτά τα μέρη ο Γκέιτς θεωρεί ότι οι πολίτες ασκούν μεγαλύτερη επιρροή από ότι σε ομοσπονδιακό επίπεδο, αφού π.χ. στις ΗΠΑ η ηλεκτρική ενέργεια ρυθμίζεται πρωτίστως από επιτροπές δημόσιας υπηρεσίας κοινής ωφέλειας, αποτελούμενες είτε από εκλεγμένους είτε διορισμένους επιτρόπους.

Στη συνέχεια δίνει συμβουλές για το πως μπορούμε ως καταναλωτές να συμβάλλουμε όλοι:

«Η αγορά διέπεται από την προσφορά και τη ζήτηση, και ως καταναλωτής μπορείτε να έχετε τεράστιο αντίκτυπο στην πλευρά της ζήτησης της εξίσωσης. Εάν όλοι μας κάνουμε μεμονωμένες αλλαγές σε ό, τι αγοράζουμε και χρησιμοποιούμε, μπορεί να προσθέσει έως και πολλά – αρκεί να επικεντρωθούμε σε σημαντικές αλλαγές. Για παράδειγμα, εάν μπορείτε να εγκαταστήσετε έναν έξυπνο θερμοστάτη για να μειώσετε την κατανάλωση ενέργειας όταν δεν είστε στο σπίτι, κάντε το με κάθε τρόπο. Θα μειώσετε το λογαριασμό κοινής ωφέλειας και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σας.

Αλλά η μείωση των δικών σας εκπομπών άνθρακα δεν είναι το πιο δυνατό πράγμα που μπορείτε να κάνετε. Μπορείτε επίσης να στείλετε ένα μήνυμα στην αγορά ότι οι άνθρωποι θέλουν εναλλακτικές λύσεις μηδενικού άνθρακα και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτές. Όταν πληρώνετε περισσότερα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μια αντλία θερμότητας ή ένα μπιφτέκι με βάση τα φυτά, λέτε: «Υπάρχει μια αγορά για αυτά τα πράγματα. Θα το αγοράσουμε. ” Εάν αρκετά άτομα στείλουν το ίδιο σήμα, οι εταιρείες θα ανταποκριθούν – αρκετά γρήγορα, από την εμπειρία μου. Θα βάλουν περισσότερα χρήματα και χρόνο στην παραγωγή προϊόντων χαμηλών εκπομπών, τα οποία θα μειώσουν τις τιμές αυτών των προϊόντων, τα οποία θα τους βοηθήσουν να υιοθετηθούν σε μεγάλο αριθμό. Θα κάνει τους επενδυτές πιο σίγουρους για τη χρηματοδότηση νέων εταιρειών που κάνουν τις σημαντικές ανακαλύψεις που θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε στο μηδέν.

Χωρίς αυτό το σήμα ζήτησης, οι καινοτομίες στις οποίες επενδύουν κυβερνήσεις και επιχειρήσεις θα παραμείνουν στο ράφι. Ή δεν θα αναπτυχθούν πρώτα, επειδή δεν υπάρχει οικονομικό κίνητρο για να τα καταστήσει», αναφέρει ο Γκέιτς.

Καταλήγοντας, προτείνει τέσσερις αλλαγές στην καθημερινότητα του κάθε καταναλωτή:

– Εγγραφείτε για ένα πράσινο πρόγραμμα τιμολόγησης με το ηλεκτρικό σας πρόγραμμα.

– Μειώστε τις εκπομπές του σπιτιού σας.

– Αγοράστε ένα ηλεκτρικό όχημα.

– Δοκιμάστε ένα φυτικό μπιφτέκι.

Παλαιότερα άρθρα: