ΝΔ: Η Κομισιόν διατυπώνει ενστάσεις για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου

Διαβάστε επίσης

Ερώτηση για το οδικό έργο «Πάτρα – Πύργος» κατέθεσαν στη Βουλή πέντε βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, σημειώνοντας πως «με επιστολή της προς την αρμόδια διαχειριστική επιτροπή για τα έργα του ΕΣΠΑ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για τον τρόπο δημοπράτησης του έργου».

«Τι έχει να πει ο κ. Σπίρτζης για τις σοβαρές ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος;», διερωτώνται οι βουλευτές της Ν.Δ.

Όπως τονίζουν οι βουλευτές της Ν.Δ., αναφερόμενη στην απόφαση του υπουργείου, η Κομισιόν «κάνει λόγο για κατάτμηση του έργου, αλλά και αφύσικες εκπτώσεις οι οποίες θα έπρεπε να δικαιολογηθούν, όπως απαιτεί νόμος που μάλιστα ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. (4412/16)».

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιτάσσεται στην κατάτμηση επισημαίνοντας ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις, ανάλογες αποφάσεις, λειτούργησαν αρνητικά για την ολοκλήρωση των έργων. Διατυπώνει, επίσης, σοβαρά ερωτήματα, διότι ενώ παρατηρήθηκαν, αφύσικες εκπτώσεις, το Υπουργείο Υποδομών δεν ζήτησε αυτές να δικαιολογηθούν», συμπληρώνουν οι βουλευτές της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης, Κώστας Καραμανλής, Χρήστος Μπουκώρος, Κώστας Τζαβάρας και Ανδρέας Κατσανιώτης.

Σημειώνουν επίσης ότι «ενώ η επιχειρηματολογία του Υπουργείου για την κατάτμηση βασιζόταν στη ανάληψη τμημάτων του έργου από πολλές εταιρείες, εν τέλει μία μόνο εταιρία -η εταιρία “Τοξότης” του κ. Καλογρίτσα- ανέλαβε 4 από τα 8 τμήματα, δηλαδή το 50% του έργου».

«Οι επιλογές του κ. Σπρίτζη έχουν οδηγήσει σε σειρά προβλημάτων όσον αφορά την υλοποίηση του έργου», συνεχίζουν οι βουλευτές της Ν.Δ. και καταλήγουν λέγοντας πως «αντί να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών “πιο γρήγορα και πιο φθηνά”, όπως ισχυριζόταν κατ’ επανάληψη, τρία χρόνια μετά:

  • Δεν έχει ακόμα ξεκινήσει κανένα τμήμα του έργου.
  • Δεν έχει καν συμβασιοποιηθεί καμία εργολαβία.
  • Δεν έχει εξασφαλιστεί η παραμικρή χρηματοδότηση.
  • Έχουν -σύμφωνα με την Ε.Ε. – γίνει αφύσικα μεγάλες εκπτώσεις, άνω του 50%, που δεν έχουν δικαιολογηθεί επαρκώς και μπορεί να οδηγήσουν σε εκτροχιασμό του έργου ενώ είναι βέβαιο ότι στην πράξη δεν θα τηρηθούν.
  • Έχουν προκληθεί σοβαρές κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές συνέπειες στην περιοχή.
  • Λόγω της καθυστέρησης, έχει ήδη αυξηθεί σημαντικά το κόστος του έργου (διοικητικές δαπάνες, κόστος κεφαλαίου, ζημιά για όλη τη Δυτική Πελοπόννησο και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Κυλλήνης κλπ)».
Παλαιότερα άρθρα: