Σχέδιο Κεραμέως για ανοιχτά σχολεία: Στην φαρέτρα η τηλεκπαίδευση και οι απουσίες

Διαβάστε επίσης

Σχέδιο δράσης, για να «σπάσει» τις καταλήψεις στα σχολεία, που άρχισαν να… ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, ήδη από την περασμένη εβδομάδα, εκπόνησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με βασικά «όπλα» την τηλεκπαίδευση και τις απουσίες, αλλά και την αναπλήρωση των χαμένων ωρών διδασκαλίας με μαθήματα Σάββατα και αργίες και ματαίωση περιπάτων και εκδρομών.

Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει έναν «ασφυκτικό κλοιό» στους καταληψίες μαθητές, που βλέπουν ότι, αν χάσουν μαθήματα, και απουσίες θα παίρνουν και θα τα αναπληρώσουν αργότερα στις αργίες, ενώ σε δύσκολη θέση βρίσκονται οι καθηγητές -και ιδιαίτερα οι διευθυντές των σχολείων, στα χέρια των οποίων βρίσκεται η «καυτή πατάτα» της εφαρμογής των μέτρων του υπουργείου Παιδείας και ουσιαστικά της πραγματοποίησης των εξ αποστάσεως μαθημάτων και της καταχώρισης των απουσιών σε όσους κάνουν κατάληψη ή δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης.

«Κλειδί» για την αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποτελεί η απόφαση της υπουργού Παιδείας να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως διδασκαλία οι μαθητές που κάνουν κατάληψη, αλλά και ταυτόχρονα να παίρνουν απουσίες, οι οποίες προσμετρώνται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

Το γεγονός ότι οι καταλήψεις σχολείων έλαβαν χαρακτήρα ντόμινο, ιδιαίτερα στο λεκανοπέδιο Αττικής, αλλά και στη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της χώρας, φθάνοντας στο σημείο να είναι πολλαπλάσιες του αριθμού των κλειστών σχολείων, λόγω κορωνοιού, οδήγησε την υπουργό Παιδείας στη λήψη αυστηρών μέτρων για τη συμμόρφωση των μαθητών με τη νομιμότητα, ώστε να μην χαθούν άλλες ώρες διδασκαλίας. «Αν από τώρα έχουν κλείσει εκατοντάδες σχολεία λόγω καταλήψεων και χάνονται τόσες ώρες μαθημάτων, τότε τι θα συμβεί το χειμώνα, εάν έχουμε ένα νέο κύμα πανδημίας, που μπορεί να οδηγήσει σε καραντίνα και κλείσιμο σχολείων» ήταν ο προβληματισμός αρμοδίων παραγόντων του υπουργείου Παιδείας και μελών της επιστημονικής κοινότητας, στον οποίο πρέπει να δοθούν απαντήσεις.

Το ζήτημα έχει προκαλέσει κομματική αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος στηρίζει -αν δεν υποκινεί- τις καταλήψεις. «Όταν η αυτονόητη ανάγκη κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών και η πρόσβαση στην εκπαίδευση βαφτίζεται «καταστολή», κάτι δεν πάει προφανώς καλά. Στο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνονται τα σχολεία ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και τους μαθητές ως ευκαιρία κομματικής πελατείας. Δεν ενδιαφέρουν οι ανάγκες και η μόρφωσή τους, ούτε και οι θυσίες των γονιών τους. Προέχει η συστηματική παραπληροφόρηση και η καπηλεία των προβληματισμών και των ελπίδων τους στο βωμό του κομματικού οφέλους. Γι΄αυτό και προτιμούν το χειρότερο όλων των σχολείων: το κλειστό» λέει η Νίκη Κεραμέως.

Τις προηγούμενες ημέρες προκλήθηκαν εντάσεις και επεισόδια από γονείς μαθητών που δεν συμμετέχουν στις καταλήψεις, που επιχείρησαν να σπάσουν τις καταλήψεις σε ορισμένα σχολεία. Οι μαθητές ζητούν μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, αιτήματα που είναι δίκαια. Ωστόσο, η ανάμιξη αιτημάτων, όπως η μη χρήση μάσκας ή μη προμήθεια αμυντικού εξοπλισμού της χώρας, όπως τα Rafale, ανάγονται στην σφαίρα της υπερβολής και της εξωσχολικής αναρμοδιότητας.

Οι καθηγητές προσπαθούν να «μπλοκάρουν» τα σχέδια του υπουργείου, καθώς η ΟΛΜΕ τους προτρέπει να μην κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία. Με ευκαιριακή πλειοψηφία, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ, πάρθηκε μία απόφαση που καλεί τους καθηγητές να μην κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία, κηρύσσοντας τρίωρες στάσεις εργασίας, ενώ η ΔΑΚΕ και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Τσούχλος τάσσεται υπέρ των ανοικτών σχολείων και κατά των καταλήψεων.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν λόγω του κορονοϊού, καταθέτει την πρόταση της στην εκπαιδευτική κοινότητα, σύμφωνα με την οποία μεταξύ των άλλων κρίνει ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, έτσι ώστε να υπάρξει ένα αίσθημα ασφάλειας στους καθηγητές και στους μαθητές και ότι εφόσον δεν είναι δυνατή η λειτουργία των σχολικών μονάδων σε μία βάρδια με μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο των δύο κύκλων (πρωί, απόγευμα) ή της εκ περιτροπής προσέλευσης των τμημάτων (μέρα παρά μέρα).

Η τηλεκπαίδευση που λειτούργησε ικανοποιητικά κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, όταν και μοιράστηκαν χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τάμπλετ ώστε κανείς να μην βρίσκεται σε αδυναμία λήψης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποτελεί πλέον ένα βασικό εναλλακτικό εργαλείο για την κάλυψη των ωρολογίων προγραμμάτων διδασκαλία των μαθημάτων για την κάλυψη της διδακτέας ύλης.

Με δεδομένο όμως ότι η φυσική παρουσία στην τάξη δεν υποκαθίσταται για μεγάλο χρονικό διάστημα, από οτιδήποτε άλλο για παιδαγωγικούς και άλλους λόγους, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την εφαρμογή του σχεδίου για να σταματήσουν οι καταλήψεις, που παρουσιάζει σήμερα αναλυτικά το protothema.gr:

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
2. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
3. Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

Παλαιότερα άρθρα: