Η τελευταία καρό σημαία του Νίκι Λάουντα

Διαβάστε επίσης

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι πέθανε ήσυχα, την Δευτέρα 20 Μαΐου 2019, με την οικογένεια στο πλάι του». Πέρασε κιόλας ένας χρόνος από αυτήν την λιτή ανακοίνωση, μέσω της οποίας οι οικείοι του θρυλικού πιλότου της F1 έκαναν γνωστή την είδηση που βύθισε στο πένθος τη μεγάλη οικογένεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Ο Αυστριακός ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς της Formula 1 όλων των εποχών. Αγωνίστηκε από το 1971 έως το 1985 και έγινε τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Αλλά η στιγμή που τον σημάδεψε ήταν το σοβαρό ατύχημα του 1976 που λίγο έλειψε να του κοστίζει την ζωή.

1288de331e-1558431425

Η συντριβή που άλλαξε τα πάντα. Το ατύχημα του Λάουντα στη Νυρεμβέργη το 1976

Την 1η Αυγούστου, το μονοθέσιο της Ferrari που οδηγούσε στο γερμανικό grand prix καρφώνεται με σφοδρότητα πάνω σ’ έναν διαχωριστικό τοίχο και πιάνει φωτιά. Ο Λάουντα μένει παγιδευμένος, οι εικόνες σοκάρουν τον πλανήτη και όλοι φοβήθηκαν για τα χειρότερα. Αλλά ο Αυστριακός ήταν πολύ σκληρός για να καμφθεί από αυτό το γεγονός. Δεν βγαίνει αλώβητος αλλά 42 ημέρες μετά την συντριβή επιστρέφει στο τιμόνι. Αψηφώντας τα σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπό του επιστρέφει για να διεκδικήσει τον τίτλο κόντρα στον Βρετανό James Hunt (τελικά δεν τα καταφέρνει), σε μία αναμέτρηση που έδωσε έμπνευση στον Αμερικανό σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ για την ταινία «Rush» (2013). «Την πρώτη νύχτα, οι γιατροί δεν περίμεναν να επιβιώσει. Έκαναν λάθος», ανάφερε η τότε σύζυγός του Marlene.

Ένα χρόνο αργότερα, ο Λάουντα κατακτά το πιο εύκολο πρωτάθλημα της καριέρας του και το 1979 αποφασίζει να αποσυρθεί από το σπορ και να αφιερωθεί εξ ολοκλήρου στην αεροπορική εταιρεία που είχε ιδρύσει (Lauda Air). Μία απόσυρση που πήρε αναβολή καθώς το 1982 επιστρέφει στα σιρκουί αλλά αυτή τη φορά για χάρη της McLaren. Δύο χρόνια αργότερα κατακτά το τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με μόλις ένα βαθμό διαφορά από τον Αλέν Προστ.

Και κάπου εκεί η Μοίρα αποφάσισε να του δείξει εκ νέου το σκληρό πρόσωπό της. Το 1991, η αεροπορική εταιρεία γνώρισε την πιο μαύρη στιγμή της με τη συντριβή ενός αεροσκάφους στην Ταϊλάνδη. 223 άνθρωποι βρίσκουν τραγικό θάνατο από ένα λάθος στους κινητήρες και το 1997 η Austrian Airlines εξαγοράζει το πλειοψηφικό πακέτο.

«Για πάντα στην καρδιά μας, για πάντα αθάνατος στην ιστορία μας»

Οι ιθύνοντες της Formula 1 αντέδρασαν με μεγάλη θλίψη στην είδηση του θανάτου του Νίκι Λάουντα. «Για πάντα στην καρδιά μας, για πάντα αθάνατος στην ιστορία μας», ανέφερε η διοίκηση με λιτό τρόπο. «Η κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θρηνεί την απώλεια ενός πραγματικού μύθου».

Το καλοκαίρι του 2018, ο Λάουντα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για μεταμόσχευση πνεύμονα. Παρότι βγήκε νικητής από το σκληρό ατύχημα, τα προβλήματα αποδείχθηκαν ισχυρά από την εισπνοή του τοξικού καπνού. Ο Μάιος του 2019 ήταν ο πιο καθοριστικός. Μεταφέρθηκε σε ελβετική ιδιωτική κλινική με προβλήματα στο νεφρό. Τελικά κατέληξε το βράδυ της Δευτέρας 20 Μαΐου του 2019.

Η καρό σημαία έπεσε για τελευταία φορά, με έναν πραγματικό μύθο να πατάει ελαφρά το γκάζι για άλλες Πολιτείες.

Παλαιότερα άρθρα: