Θέμα χρόνου το deal κυβέρνησης – Aegean για την οικονομική στήριξη της εταιρείας -Τι προβλέπει το σχέδιο

Διαβάστε επίσης

Στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί το πλήρες σχέδιο στήριξης της Aegean Airlines που θα συμφωνηθεί με την ελληνική κυβέρνηση.

Θέμα χρόνου είναι η ολοκλήρωση της συμφωνίας της κυβέρνησης με την Aegean για την οικονομική στήριξη της αεροπορικής εταιρείας, όπως τόνισε ο Ευτύχιος Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές.

Ο πρόεδρος του ομίλου Aegean ξεκαθάρισε ότι το ύψος της κρατικής βοήθειας δε θα είναι αρκετές φορές μεγαλύτερο από την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε ότι η στήριξη από το Δημόσιο αποτελεί μονόδρομο μετά από την ενίσχυση που έχουν ήδη αρχίσει να λαμβάνουν αρκετοί ανταγωνιστές της εισηγμένης από τις κυβερνήσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης το κράτος αποτελεί μέρος της εξίσωσης που αφορά στην έξοδο από αυτή την πρωτόγνωρη κρίση, δεδομένου ότι σε διαφορετική περίπτωση η Aegean δε θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τους υπόλοιπους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς που έχουν ήδη λάβει κρατική βοήθεια.

Ο πρόεδρος της Aegean απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο αγοράς από το Δημόσιο ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι η βασική μέριμνα των κρατών θα πρέπει να είναι η εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων για την επανεκκίνηση των αεροπορικών ταξιδιών μετά τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 13 Μαΐου.

Ζημιές άνω των 100 εκατ. προ φόρων

Αναφορικά με το πλήγμα που έχει υποστεί η εταιρεία από την άνευ προηγουμένου κρίση, οι εκτιμήσεις της διοίκησης της Aegean κάνουν λόγο για ζημιές άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ προ φόρων το πρώτο τρίμηνο του 2020, συμπεριλαμβανομένων και των απωλειών σε καύσιμα.

Οι ζημιές τον Μάρτιο ανήλθαν σε περίπου 43 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έσοδα υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο του έτους κατά 15% συγκριτικά με το 2019, σε 155 εκατομμύρια ευρώ.

Η Aegean έχασε τον Μάρτιο το 56% των επιβατών της καθώς οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 30%, ενώ το ποσοστό πληρότητας στα δρομολόγια έπεσε από το μέσο όρο του 82% στο χαμηλό ιστορικά ποσοστό της τάξεως του 52%.

Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι οι ταμειακές ροές της εταιρείας αναμένεται να βελτιωθούν το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου, καθώς το μηνιαίο κόστος θα περιοριστεί σε ποσό μεταξύ 26 και 28 εκατομμυρίων ευρώ το μήνα. Ωστόσο, οι απώλειες σε ρευστό θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, δεδομένου ότι θα ανέλθουν σε περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ το μήνα και για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Το χειρότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας

Παρά την αναμενόμενη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης τους επόμενους μήνες, ο πρόεδρος της Aegean τόνισε ότι το 2020 θα αποτελέσει το χειρότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας λόγω των ζημιών οι οποίες θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, το οποίο διαχρονικά είναι το σημαντικότερο με την υψηλότερη επιβατική κίνηση.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έως το τέλος Ιουλίου θα έχει αποκατασταθεί περίπου το 25% των πτήσεων, με το αντίστοιχο ποσοστό έως το τέλος Σεπτεμβρίου να ανέρχεται σε περίπου 45% με 50%.

Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις της διοίκησης της εισηγμένης για το επόμενο έτος, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το έργο της εταιρείας θα ανέλθει σε ποσοστό περίπου 75% με 80% σε σχέση με το ανώτατο όριο του 2019. Εάν ευοδωθεί το σενάριο αυτό, τότε το πτητικό έργο της Aegean θα είναι περίπου 35% μικρότερο το 2021 σε σχέση με τα σχέδια που είχε εξυφάνει η εταιρεία για το καλοκαίρι του 2020.

Νέα διαπραγμάτευση με την Airbus

Ο πρόεδρος του ομίλου Aegean εκτίμησε ότι θα χρειαστούν δύο με τρία έτη προκειμένου να επανέλθει ο κλάδος των αερομεταφορών από το πλήγμα της υγειονομικής κρίσης, ενώ ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία θα διαπραγματευθεί ξανά τη συμφωνία με την Airbus για την προμήθεια έως και 42 νέων αεροσκαφών.

Όπως είπε, έως τώρα η Aegean έχει παραλάβει τέσσερα νέα Airbus ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα παραλάβει δύο ακόμα. Ωστόσο πρόσθεσε ότι στη συνέχεια ο ρυθμός παράδοσης των νέων αεροπλάνων θα επιβραδυνθεί σημαντικά εκτός απροόπτου.

Ο ρυθμός παράδοσης θα εξαρτηθεί από τις αποφάσεις που θα λάβει η διοίκηση της εταιρείας σε ό,τι αφορά το συνολικό μέγεθος του στόλου της, το οποίο θα εξαρτηθεί από το ρυθμό ανάκαμψης των αερομεταφορών.

Σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις για το προσωπικό, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, τόνισε ότι αυτές θα ληφθούν όταν θα οριστικοποιηθούν οι κυβερνητικές δράσεις για τη στήριξη της απασχόλησης.

Παλαιότερα άρθρα: