Τι να κάνετε αν οι υπάλληλοι σας δεν θέλουν να επιστρέψουν στο γραφείο

Διαβάστε επίσης

Καθώς η πανδημία συνεχίζεται, οι εντάσεις σε γραφεία όπου οι εργαζόμενοι που εργάζονται από το σπίτι και αναμένεται τώρα να επιστρέψουν στα γραφεία τους συνεχίζονται. Πολλοί από αυτούς μείωσαν τις μετακινίσεις τους με χαρά όπως και την αλληλεπίδρασή τους με δύσκολους συναδέλφους, απολαμβάνοντας την ελευθερία, την ευελιξία και την αυξημένη παραγωγικότητα της εργασίας από το σπίτι. Ωστόσο, ορισμένοι ηγέτες- που μπορεί να μην έχουν εμπιστοσύνη στη δική τους ικανότητα διαχείρισης απομακρυσμένων εργαζομένων – δεν νιώθουν απαραίτητα έτσι.

Αυτοί οι ηγέτες μπορεί να ενημερωθούν με στοιχεία ότι η εργασία από το σπίτι την προσοχή ή δεν υποστηρίζει τη δημιουργικότητα της ομάδας. Και μπορεί να συμμερίζονται την άποψη του Reed Hastings, του CEO του Netflix, ο οποίος περιέγραψε την αδυναμία συνάντησης με συνεργάτες του ως αρνητικό στοιχείο.

Ως διευθυντής, μπορεί τώρα να βρίσκεστε σε μια δύσκολη κατάσταση, ειδικά εάν οι ανώτεροι της εταιρείας σας έχουν αρχίσει να απαιτούν από τους υπαλλήλους να επιστρέψουν στο γραφείο σύντομα, παρά την αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 τους τελευταίους μήνες. Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε την ομάδα σας εάν η ανώτερη ηγετική σας ομάδα παραμένει σκεπτική για την εργασία από το σπίτι; Ακολουθούν κάποιες προσεγγίσεις που θα σας βοηθήσουν να είστε πειστικοί απέναντι στους υπαλλήλους σας.

Εστιάστε σε αυτό για το οποίο ενδιαφέρονται οι ηγέτες σας.
Εφόσον ο οργανισμός ακολουθεί όλες τις κυβερνητικές εντολές για την ασφάλεια, το αν οι υπάλληλοι πρέπει να επιστρέψουν στο γραφείο μπορεί να καθορίζεται από τις προτιμήσεις των προϊστάμενών σας. Αυτό μπορεί να φαίνεται άδικο για τους εργαζομένους, ειδικά εκείνους που εξισορροπούν τις οικογενειακές υποχρεώσεις ή που ανησυχούν για την υγεία και την ασφάλειά τους. Εάν το αφεντικό σας τείνει να μην έχει συμπάθεια για αυτές τις ατομικές ανάγκες και κίνητρα, η συζήτηση προσωπικών ζητημάτων, όπως η ανησυχία ενός μέλους της ομάδας για την έκθεση ενός ηλικιωμένου γονέα στον ιό, μπορεί να προκαλέσει μόνο την άμυνα και την απογοήτευσή τους. Αντ ‘αυτού, εστιάστε σε αυτό που ενδιαφέρονται οι διευθυντές σας και βρείτε τρόπους για να δείξετε ότι η απομακρυσμένη εργασία είναι επωφελής για την εταιρεία, όπως η διατήρηση ειδικευμένων υπαλλήλων που διαφορετικά θα έπρεπε να φύγουν για να παρέχουν φροντίδα παιδιών ή λόγω των δικών τους κινδύνων για την υγεία.

Καθορίστε εάν οι ανησυχίες τους είναι προσωπικές.
Μερικές φορές τα αρνητικά συναισθήματα των ηγετών για έναν ή δύο υπαλλήλους μπορούν να θολώσουν την κρίση τους για ολόκληρη την ομάδα. Ρωτήστε εάν έχουν τις ίδιες ανησυχίες για τους υπαλλήλους που τους αρέσουν και τους εγκρίνουν. Χρησιμοποίησα αυτήν την τεχνική με επιτυχία με έναν ηγέτη που πίστευε ότι οι υπάλληλοι «ξεφεύγουν» με το άγχος. Μόλις ρώτησα λεπτομέρειες για τους ανθρώπους που πίστευε ότι επωφελούνταν και το αντίθετο, καταφέραμε να επικεντρωθούμε σε αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την μη ικανοποιητική απόδοση των ατόμων αντί να κατηγορούμε και να αποδοκιμάζουμε την ομάδα. Και αν υπάρχουν υπάλληλοι που στην πραγματικότητα εκμεταλλεύονται καταστάσεις με κάποιο τρόπο, είναι δική σας ευθύνη ως διευθυντής τους, ίσως σε συνδυασμό με το ανθρώπινο δυναμικό, να καθορίσετε τις προσδοκίες και να τους βοηθήσετε να επανέλθουν στη γραμμή, έτσι ώστε να μην υποτιμάται η αποτελεσματικότητα των υπόλοιπων στην ομάδα.

Επισημάνετε τα προτερήματα όλων των υπαλλήλων.
Μερικοί άνθρωποι είναι πραγματικά πιο χαρούμενοι που εργάζονται από το γραφείο και αν είναι ασφαλές να βρίσκονται στο χώρο, η παρουσία αυτών των «εθελοντών» μπορεί να είναι καθησυχαστική για στελέχη που θέλουν να δουν ανθρώπους. Προσκαλέστε τους ηγέτες σε τηλεδιασκέψεις που περιλαμβάνουν τόσο προσωπικούς όσο και απομακρυσμένους εργαζόμενους και υπογραμμίστε στους διευθυντές τα επιτεύγματα στις σημαντικότερες προτεραιότητες τους. Δείξτε τυχόν επιτεύγματα στα οποία οι ηγέτες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα, είτε πρόκειται για εθελοντισμό για την τροφή είτε για να ηγηθεί ενός έργου βιομηχανικής σύνδεσης. Εάν οι εργαζόμενοι βρήκαν πρόσφατα ελεύθερο χρόνο επειδή δεν μετακινούνται ή μπορούν να εργαστούν πιο αποτελεσματικά, η τοποθέτηση ορισμένων από αυτές σε αναβάθμιση ή άλλες μορφές επαγγελματικής ανάπτυξης είναι ένας άλλος τρόπος για να επιδείξουν αφοσίωση στην εταιρεία και τους στόχους της.

Τονίστε τις συνήθειες που κάνουν τα πράγματα να φαίνονται όσο το δυνατόν πιο φυσιολογικά.
Μερικοί ηγέτες μπορούν να αισθανθούν την αίσθηση της απώλειας και της αποδιοργάνωσης όταν μια αλλαγή εκτός ελέγχου τους διακόπτει τα τελετουργικά στα οποία βασίζονται. Και μπορεί εν αγνοία τους να προβάλλουν την ταλαιπωρία τους στην ομάδα σας. Εάν ένας ανώτερος ηγέτης συναντούσε τακτικά την ομάδα σας για καφέ, για παράδειγμα, δοκιμάστε να προγραμματίσετε εικονικές ώρες καφέ στις παλιές μέρες και ώρες, αποκαθιστώντας όσο το δυνατόν περισσότερες παρηγορητικές λεπτομέρειες, ακόμα κι αν πρέπει να στείλετε προμήθειες στα σπίτια των υπαλλήλων. Για έναν από τους πελάτες μου, οι μικρές ωραίες στιγμές, ακόμη και κάτι τόσο φαινομενικά ασήμαντες όσο το να μοιράζομαι ένα αγαπημένο είδος μπισκότου δύο φορές την εβδομάδα, έκαναν τις συναντήσεις να νιώθουν πιο χαλαρές. Οι ενισχυμένες σχέσεις θα ωφελήσουν επίσης τους υπαλλήλους. Παρομοίως, εάν η επικοινωνία του οργανισμού σας ή οι κουβέντες έχουν χαθεί, επαναφέρετέ τα μέσω τηλεφώνου ή βίντεο ή ενθαρρύνετε τα στελέχη σας να επικοινωνούν.

Πηγή: Hbr.org – What to Do If Your Team Doesn’t Want to Go Back to the Office

Παλαιότερα άρθρα: