Warner Media: Αλλάζει τον τρόπο προβολής των ταινιών

Διαβάστε επίσης

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι κινηματογραφικές αίθουσες έκλεισαν, ο τρόπος που παρακολουθούμε τις ταινίες άλλαξε. Σήμερα, οι εταιρείες παραγωγής κάνουν τα πάντα προκειμένου να βρουν καινοτόμους και συγχρόνως κερδοφόρους τρόπους για να προβάλλουν τις ταινίες τους. Η ανακοίνωση της WarnerMedia έρχεται να ταράξει τα νερά.

Την Πέμπτη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι όλες οι κινηματογραφικές κυκλοφορίες από την Warner Bros κατά τη διάρκεια του 2021 θα προβάλλονται και στο HBO Max για τους Αμερικανούς συνδρομητές χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.

Αυτό σημαίνει ότι εάν είστε ήδη συνδρομητής του HBO Max, θα παρακολουθήσετε blockbusters όπως το Dune, the Matrix 4 και the Suicide Squad από τον καναπέ του σαλονιού σας αντί να «ρισκάρετε» πηγαίνοντας σε κάποιο σινεμά.

Η WarnerMedia ανακοίνωσε ακόμη πριν λίγες μέρες ότι η ταινία Wonder Woman 1984 θα κάνει το ντεμπούτο της στο HBO Max ανήμερα των Χριστουγέννων.

Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, έχουν γίνει αρκετοί πειραματισμοί από διάφορα στούντιο. Πρώτη, την περασμένη άνοιξη – λίγο αφότου είχε ξεσπάσει ο κορωνοϊός – η Disney κυκλοφόρησε την ταινία κινουμένων σχεδίων Pixar με τίτλο Onward απευθείας στην υπηρεσία ροής Disney +. Και ακόμη πολλές ταινίες, όπως το Trolls: World Tour της Universal και το King of Staten Island κυκλοφόρησαν απευθείας σε πλατφόρμες ενοικίασης ταινιών.

Καθώς είναι πλέον σίγουρο πως τα σινεμά θα παραμείνουν κλειστά για αρκετούς μήνες ακόμη ή και να καταφέρουν να ανοίξουν σύντομα αυτό θα γίνει κάτω από αυστηρούς περιορισμούς χωρητικότητας, τα στούντιο αναγκάζονται να γίνουν ακόμη πιο δημιουργικά. Πολλές ταινίες blockbuster του 2020 είδαν την πρεμιέρα τους να αναβάλλεται όχι μόνο μία αλλά και δύο φορές κατά τη διάρκεια του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι, μετά από αρκετή καθυστέρηση, η Disney κυκλοφόρησε την ταινία Mulan – ταινία που κόστισε 200 εκατομμύρια δολάρια στην Disney +, με εφάπαξ χρέωση 30 δολαρίων. Η εταιρεία ωστόσο, δεν έχει αναφέρει ακόμη τα έσοδα της ταινίας, με τα στελέχη της Disney να υπόσχονται να δημοσιεύσουν περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πορεία της συγκεκριμένης στρατηγικής.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς συγκρίνονται τα σχέδια της Disney το 2021 με την τολμηρή κίνηση της WarnerMedia αυτήν την εβδομάδα.

Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές σύμφωνα με τα περισσότερα στούντιο είναι προσωρινές και έχουν προκύψει έπειτα από τις νέες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία. Τα στούντιο επιθυμούν να διατηρήσουν τις σχέσεις τους με τα σινεμά μετά το τέλος της πανδημίας.

«Όλοι πρέπει να πάρουν μια ανάσα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της WarnerMedia Τζέισον Κίλαρ στο CNBC. «Ας προβάλουμε διαδικτυακά τις ταινίες μας για τους επόμενους έξι, οκτώ, δέκα μήνες. Μετά ας κάνουμε ξανά check in στις κινηματογραφικές αίθουσες.»

«Σίγουρα αυτό σχετίζεται με την πανδημία», είπε ο Κίλαρ. «Γι’ αυτό το κάνουμε. Δεν έχουμε ξοδέψει ούτε ένα εγκεφαλικό κύτταρο για να σκεφτούμε το πώς μπορεί να μοιάζει ο κόσμος το 2022 και τι σκοπεύουμε να κάνουμε τότε.» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο αντίκτυπος στην αγορά
Οι μετοχές της AMC σημείωσαν πτώση 16% την Πέμπτη μετά την ανακοίνωση της WarnerMedia, ένα σημάδι ότι οι επενδυτές πιστεύουν πως η εγκαινίαση της δυνατότητας προβολής ταινιών κατευθείαν από το σπίτι θα είναι μια τακτική που θα υιοθετήσουν τα περισσότερα στούντιο. Οι καταναλωτές αναμένεται να δείξουν την προτίμησή τους.

Σαφώς, η WarnerMedia «σκοπεύει να θυσιάσει ένα σημαντικό μέρος της κερδοφορίας του τμήματος κινηματογραφικών στούντιο και των συνεργατών παραγωγής ταινιών, για να επιδοτήσει την εκκίνηση του HBO Max», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της AMC Άνταμ Άρον σε ανακοίνωση του την Πέμπτη.

Βγαίνουν τελικά κερδισμένα τα στούντιο;
«Αξίζει να ξοδέψετε 100 εκατομμύρια δολάρια ή περισσότερα σε ένα blockbuster που θα κυκλοφορήσει απευθείας στους πελάτες στα σπίτια τους χωρίς επιπλέον κόστος εάν είναι συνδρομητές οποιασδήποτε δεδομένης υπηρεσίας ροής; Τα οικονομικά απλά δεν λειτουργούν.» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Υποθέτοντας ότι αυτοί οι παράγοντες οδηγούν σε απώλεια εσόδων 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η ετήσια μέση βάση συνδρομητών της HBO Max θα πρέπει να είναι 8,4 εκατομμύρια υψηλότερα από το status quo για την αποκατάσταση των τρεχόντων επιπέδων εσόδων σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι αναλυτές.

Με άλλα λόγια, η WarnerMedia θα πρέπει να ελπίζει ότι εκατομμύρια ακόμη νέοι χρήστες θα κάνουν την εγγραφή τους στο HBO Max τον επόμενο χρόνο εάν θέλει να καλύψει το ακριβό κόστος παραγωγής των επερχόμενων ταινιών της.

Στο μεταξύ, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε πολλές νέες ιδέες από τα στούντιο καθώς η πανδημία συνεχίζεται. Μπορεί να πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, όπου πληρώνετε ένα εφάπαξ ποσό για να παρακολουθήσετε μια ταινία μέσω μιας δεδομένης υπηρεσίας ροής. (Το μοντέλο Mulan της Disney) Ή μπορεί ακόμη οι εταιρείες να στοχεύσουν στις υπηρεσίες on demand (Το μοντέλο NBCUniversal), ή απλώς να παρέχουν τις ταινίες δωρεάν, ελπίζοντας ότι η κίνηση αυτή θα είναι αρκετά δελεαστική για να προσελκύσει περισσότερους νέους χρήστες. (Το μοντέλο WarnerMedia.)

Παλαιότερα άρθρα: